Paulo Coelho

Idag (eller snarare, igår) diskuterade vi om föreningar och vilka vi skulle gå med i. Två tjejer, en tjej jag hade lärt känna ett par veckor sen och en annan tjej som jag skulle kunna kalla för sjukt nära vän, sa att de skulle gå med i de literära föreningen. Jag ville bidra till samtalet och sa att författaren Paulo Cuelho var en av mina favorit författare. “Haha du har inte alls läst det där” hörde jag komma ifrån min nära väns mun. Hon var skeptisk över att jag läste. Jag tog illa upp men senare tänkte jag “undrar om många tycker likadant som min vän här? Är det många som tror att min utåtriktade personligheten leder till ett liv utanför böcker? Är det för att jag är inte så tyst på lektionerna?” Ibland tänker jag hur svårt det måste vara för andra att förstå att varenda människor har faktiskt ett djup. Ingen är extrovert hela vägen. Att hitta ett mittpunkt är personlighetens egna lilla mål.

Okej, ursäkta för att jag började babbla från ingenstans men det här är ju min personliga blogg. Jag får väl dela mina tankar hur jag vill. Ingen läser ändå så!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0