någon gång under juni

varför är du borta när jag vill ha dig här? varför är du 2000 mil ifrån mig just nu? vet du inte hur mycket det här har förstört min sommar? 
jag vill inte ha dig här men jag behöver dig här. 
varför behöver jag ens dig?
patetiskt.
patetiskt att jag bråkade med mina föräldrar.
för att stanna i gävle.
för att se dig någon jävla gång. bara en gång.
hela sommaren hänger på dig.
bara för att se dig.
men det kanske är bäst för mitt psyke om du går. snälla, gå.
 
nej, kom tillbaka. 
 
går du så vet jag i alla fall inte vad som händer mellan oss.
kommer du tillbaka så berättar jag. och då behöver jag inte oroa mig längre.
förstår du hur konstigt det är?
att jag till och med får skuldkänslor när jag börjar gilla någon annan?
jag är fast. 
men varför ska jag gilla någon annan? 
du är som lim för mig.
men jag önskar att jag var gummi.
men nu är jag fastklistrad. i gävle.
 
allt hänger på dig. och ditt jävla new york.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0