Saker jag har lärt mig på Vasa

  • Ja, vi har en cafe som är billigast i hela Gävle men du kommer att gå upp som fan om du fortsätter köpa bullarna AKA kaloridjävulen.
  • Bli inte kär i varenda snyggo här. De är snygga och stilrena men för det mesta pretentiösa.
  • Skratta inte åt esteter, de är roligare att skratta med.
  • Testa alla föreningar i början men sluta de som inte är värt din tid.
  • Gå på alla utställningar och gratis konserter. Det är bästa sättet att träffa nya människor.
  • Spring till matsalen om du kan. Du vill inte vara där efter alla bord fylls.
  • Rök inte framför lärarna, de skäller ut en som fasiken.
  • Många lärare favoritiserar men kom ihåg att räcka upp handen och svara så mycket du kan, oavsett hur fel du tror svaret är.
  • Tidningen och radion kommer till Vasa liiiite för ofta, därför är det bra att vara lite snyggare när du kommer till skolan varje dag.
  • Vasa kommer att döda dig. Sju jävla trappor, du måste springa ut till Norra/Matsalen/Idrott, du måste gå runt hela skolan efter klockan är 10.30 osv
  • Bli inte rädd när någon spelar Harry Potter temat på fredag, det är bara en lärare.
  • Runa och Verdandi är en helt egen värld. 
  • FMA bjuder på gratis fika.
  • Våning tre ska undvikas förutom om du är naturare. 
  • Man kan lita på vasaeleverna, jag har haft mitt skåp olåst i ett halvt år och ingen har tagit mina grejer.
  • Bara ett fåtal människor har varit i arkiven (jag är en av dem hihi)
  • Päls and tygväskor everywhere.
  • Toaletterna på andravåningen är guldkorn.
  • Mean Girls är citerade vart man än går.
  • Världens sötaste lärare är italienskaläraren Nonna <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0