Sommar 2013

NU är det höst på riktigt. Jag känner bara hur allting blir gråare och gråare, hur rutinerna sakta men säkert blir en del av livet igen och hur sommaren gick ifrån verklighet till minne. Orden "de bästa har inte kommit än" känns verkligen inte relevant i dagsläget, speciellt när jag inte har så mycket kvar att uppleva. Allt jag vill fokusera på nu är skolan, min relation till mamma och att må bra igen. 
 
Vilka datum från årets sommar kommer du alltid att minnas?
Har några viktiga dagar:
Skolavslutningen
Midsommar
27e-29e juni - Bråvalla
9e juli - Adis Potatis ska bort
12e juli - DÄBA festen
5e augusti - Filippinerna
 
Vilket är det bästa sommarminnet från i år?
Göteborg, hela jävla Bråvalla, att se min pappa och farmor efter sex långa år, alla fester (de roliga och de mindre roliga) och framför allt kommer jag aldrig glömma hur jag kände hela sommaren. Hur carpe diem blev mitt motto och hur jag aldrig hade några gränser. Ingenting kunde röra mig. Jag gjorde allt jag ville utan några konsekvenser. Jag kunde uppleva så otroligt många vackra känslor på en och samma dag. (Jag vill bara inte erkänna att han var mitt bästa sommarminne, för tydligen så är jag inte hans.)
 
Gjorde du någonting denna sommar som du aldrig gjort förut?
Finns så mycket. Orkar inte skriva.
 
Gjorde du något olagligt?
Jo.
 
Om du jämför denna sommar med dina tidigare somrar, var du då gladare eller ledsnare under den som nu passerat?
Gladaste jävla sommaren någonsin. Detta är min personliga 1969, summer of love. Peace.
 
Kan du komma att tänka på någonting som hade kunnat göra ditt sommarlov bättre? Om ja: vad?
Att skita i min låtsaspappa. Verkligen.
 
Vad tycker du var det absolut bästa med sommaren?
Typ allt. ALLT.
 
Vad tycker du var det allra värsta med sommaren?
Familjebråk. Att gråta pga helt onödiga saker. Att längta efter något och sedan bli besviken.
 
Vad önskar du att du gjort mer? 
Tränat och ätit nyttigt. 
 
Vad önskar du att du gjort mindre? 
Stressat.
 
Vem var den bästa nya personen du träffade?
Om jag skrev det här för ett par timmar sen skulle jag svara annorlunda men ja, ingen aning.
 
Vem umgicks du mest respektive minst med jämfört med fjolårets sommarmånader?
Chris och Edwin. Minst jämfört med förraåret var nog Paula.
 
Sommarjobbade du? Om ja: med/på/var?
ICA i Dalsland. Para är para.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Tåg och mat. Shopping i Filippinerna.
 
Vilket plagg i din garderob har varit ditt favoritplagg?
Mina kjolar, som jag har haft benen att bära u kno
 
Vilken bok var den bästa, enligt dig?
Looking for alaska var cool.
 
Vilken låt kommer alltid att påminna dig om sommaren 2013?
Dock en vidrig låt: Wake me up - Avicii pga skåningarna på bråvallis. Honourable mentions är Novacane, Love Faces, alla Kendrick och Odd Future låtar, Känn ingen sorg för mig Gbg, There is a light, Asleep, Damned if I do ya, We got the world, Teenage crime ochsåfinnsdettusenandralåtar
 
Vilket har varit ditt favorit-TV-program i sommar?
Uh... Cartoon Network i Filippinerna ägde fett.
 
Kysste du någon? Om ja: hur många? 
Ja, det gjorde jag. Fler än en, färre än tjugo. Det får duga som svar.
 
Har du haft sex i sommar? 
Ja. (Om mamma och pappa läser det här: nej.) 
 
Blev du kär i någon?
Lite summerluvin' räknas väl, men inte direkt någon jag kommer ha höstmys med framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0